13 англійських фраз, щоб дипломатично вирішити робочий конфлікт або уникнути його

Мабуть, ви чули про неймовірну тактовність британців й американців. Якщо ви працюєте з ними або плануєте це робити у майбутньому, вам варто засвоїти декілька фраз, які допоможуть вам бути не менш дипломатичними, ніж вони.

Як дипломатично вирішити робочий конфлікт або уникнути його

Якщо виникло непорозуміння

Це цілком нормально, коли між людьми виникає непорозуміння. Головне у такому випадку не піддаватися емоціям та поставитися з терпінням до ситуації, що виникла. Почніть шукати спільну мову з наступної фрази:

It looks like we may have a misunderstanding (about…). I’d like to talk about it and see if we can get on the same page.

Схоже, у нас виникло непорозуміння (щодо…). Я хотів би поговорити про це і подивитися, чи зможемо ми дійти згоди.

Почувайтеся впевнено зі своїм англійським записавшись на курси https://cambridge.ua/uk/adults/ – займаєтеся з найкращими!

До речі, зверніть увагу на цікаву ідіому, яку ми виділили. Вона є досить універсальною та підійде як для ділового, так і для неформального спілкування.

Якщо ви бачите, що у вашого співбесідника інша точка зору та бажаєте зрозуміти її краще, скажіть наступне:

I think we have different perceptions about… Can you help me understand how you see this?

Я думаю, що у нас різні уявлення про… Чи можете ви допомогти мені зрозуміти, як ви бачите це?

Ще один досить дипломатичний варіант відповіді у випадку непорозуміння:

I am sure it’s just a misunderstanding. Let’s talk about it and try and see it from each other’s perspectives.

Я впевнений, що це просто непорозуміння. Поговорімо про це і спробуємо подивитися на це з точки зору один одного.

Якщо непорозуміння виникло під час листування, ви можете написати у відповідь:

I think my last email wasn’t clear. Hopefully this helps…

Я думаю, що мій останній електронний лист був незрозумілим. Сподіваюся, це допоможе…

І далі роз’яснюєте питання повторно або надаєте додаткову інформацію.

Наступна фраза підкреслить вашу тактовність та дозволить співбесіднику зрозуміти, що ви налаштовані на конструктивний діалог:

I know this topic is important to both of us. And it’s good that we take the time to resolve our differences.

Я знаю, що ця тема важлива для нас обох. І добре, що ми знаходимо час, щоб вирішити наші розбіжності.

Коли відчуваєте, що перемовини зайшли у глухий кут, і ви не можете дійти згоди, запропонуйте відкласти це питання на певний час, щоб продовжити обговорення з новою інформацією та у більш спокійному настрої.

Since we can’t seem to agree, can we continue talking about it another day so we can find more solutions?

Оскільки ми не можемо погодитися, чи можемо ми продовжити розмову іншого разу, щоб ми могли знайти більше рішень?

Якщо вам потрібна додаткова інформація

Уявімо, що співбесідник очікує від вас певного рішення. Це ще не конфліктна ситуація, але вона може стати такою, якщо змусите його чекати. А вам для прийняття цього рішення потрібна ще якась інформація. Щоб її отримати, будьте максимально тактовними:

I understand that you are waiting for my answer, but it turned out that I need additional information to make a decision. Could you be so kind to give it to me?

Я розумію, що ви чекаєте моєї відповіді, але виявилося, що мені потрібна додаткова інформація для прийняття рішення. Не могли б ви бути такими люб’язними, щоб надати її мені?

Якщо ви не згодні

Погоджуватися з усіма й завжди — неправильна стратегія. Таких людей не поважають, з ними не рахуються. Але ніхто не хоче мати справу і з нетактовними особами. Тож, варто навчитися ввічливо виражати свою незгоду.

I understand your point of view, but I see it differently.

Я розумію вашу точку зору, але бачу її інакше.

Альтернативний варіант:

I understand how one can see it this way. I have a different perspective on it.

Я розумію, що на цю ситуацію можна поглянути таким чином. Я бачу це трохи інакше.

Ще більш тактовною буде фраза:

I hear what you are saying, and I appreciate it. I guess my perspective is different.

Я почув вас і ціную вашу думку. Здається, що моя точка зору інша.

Фрази для інших ситуацій

Часто буває так, що бос дає додаткову роботу. Якщо ви відчуваєте, що не матимете часу, аби її виконати, можете тактовно відповісти:

I’m sorry, but I’m balancing a lot this week.

Прошу вибачення, у мене багато роботи на цьому тижні.

Коли вас критикують, та ще й некомпетентні люди, це неприємно. Але емоції на робочому місці недоречні, тому обмежтеся відповіддю з таблиці нижче та спокійно продовжуйте працювати:

I will think about what you said and will incorporate your thoughts going forward.

Я подумаю над тим, що ви сказали, і врахую ваші думки надалі.

Якщо партнер або клієнт затримується з прийняттям рішення або уникає розмови на важливу для вас тему, можете тактовно повернутися до обговорення:

Just circling back on…

Повертаючись до питання…

Наталия Ніколайчук
zmorshki.in.ua