Багато теж погано: 5 симптомів початку гіпервітамінозу

Якщо ти — фанат БАДів, обов'язково слідкуй за станом свого організму — є кілька ознак, які говорять, що ти перестаралася з прийомом корисних речовин.

Багато теж погано: 5 симптомів початку гіпервітамінозу

1 Розлад шлунка

Розлад шлунково-кишкового тракту часто є першою ознакою того, що ти прийняла надто багато добавок. Можуть виникнути нудота, блювання чи діарея. Це також звичайне явище, коли ти приймаєш харчову добавку натще. Обов'язково потрібно проконсультуватися зі своїм лікарем про те, як найкраще приймати добавки – особливо якщо у тебе і так чутливий шлунок.

2 Випадання волосся

Це один із побічних ефектів, пов'язаних із прийомом занадто великої кількості вітаміну А, який є жиророзчинним вітаміном. На відміну від водорозчинних, які виводяться із сечею, жиророзчинні вітаміни накопичуються у жирових відкладах. Це може спричинити небажані побічні ефекти. Іншими жиророзчинними вітамінами є D, E і K. Стежте за тим, щоб не перевищувати рекомендовану добову дозу.

3 Прискорене або нерегулярне серцебиття

Багато теж погано: 5 симптомів початку гіпервітамінозу

Це може бути тривожним побічним ефектом прийому занадто великої кількості добавок для схуднення, деякі з яких містять стимулятори і здатні призвести до прискореного чи нерегулярного серцебиття, запаморочення або підвищення кров'яного тиску.

4 Проблеми з печінкою

Прийом завеликої кількості БАДів може стати стресом для печінки, викликаючи такі симптоми, як підвищення рівня печінкових ферментів, гепатит або навіть печінкову недостатність. Дуже важливо проконсультуватися з лікарем перед початком прийому вітамінних комплексів — ти маєш бути впевнена, що твоя печінка досить здорова і що будь-які ліки, які ти приймаєш, не спричинять шкідливих взаємодій.

5 Сильні кровотечі

Деякі добавки можуть знизити здатність крові до згортання, що може викликати ризики триваліших кровотеч, іноді навіть небезпечних. Одна з таких добавок – вітамін К; він може зменшити згортання крові, якщо приймати його в поєднанні з антикоагулянтами. Вітамін Е – ще один вітамін, який лікарі не рекомендують безконтрольно приймати, бо ризик кровотечі переважує потенційну користь.

Захарченко Кристина
zmorshki.in.ua